print

Grön smoothie

En powermix för ditt immunförsvar

Vill du äta hälsosamt men känner att tiden inte riktigt räcker till? Smoothies är det perfekta sättet att fixa en hälsosam, vitaminpackad måltid på nolltid! Så länge du har en bra mixer gör du enkelt många olika sorters smoothies med olika smaker: grönsaker som kål och banan och frukter som hallon och banan funkar toppen - det är upp till dig! Om du inte orkar dricka upp allt på en gång fungerar det såklart jättebra att frysa ner resterna i Toppits® fryspåsar. Så är det bara att öppna frysfacket och du har den  nyttiga frukosten klar!

Ingredienser

för 1 portioner
1  st kiwi
¼   honungsmelon
100  g machésallad/spenat
200  ml vatten/mandelmjölk
   myntablad
Förberedelse
10 min
Svårighetsgrad

Rekommenderade produkter

Förberedelse

Steg 1:

Skär frukt och grönsaker i små bitar, dela upp dem och lägg dem i Toppits® fryspåsar enligt de smakkombinationer du vill att dina smoothies ska ha. Frys ner.

Steg 2:

Så fort andan faller på, ta upp en fryspåse med smoothiemix från frysen, mixa med valfri vätska och voilá - njut av den nyttiga härligheten.

Grön, nyttig smoothie med salad, spenat och kiwi

liknande recept

Läcker minitårta i muffinsform

Salt, sött och syrligt

Somriga smaker på grillen

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten och användbarheten på webbsidan, för marknadsföringsändamål och sortimentsanalyser. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Mer detaljer om detta kan du ta reda på genom att klicka på knappen „Mer information“.